Monday, February 21, 2011

"AGI IDUP, AGI NGELABAN"

Baru-baru ini, rakyat Malaysia dikejutkan dengan berita kemalangan tragis yang menimpa pelumba basikal negara, Azizul Hasni Awang. Walaupun beliau mengalami kemalangan, namun ada yang perlu kita banggakan. Menurut laporan yang tersiar, beliau tetap bangun meneruskan perlumbaan bagi menduduki tempat tempat ketiga seterusnya merangkul juara dunia pada tahun ini. Yang lebih mengejutkan lagi, kemalangan yang dialaminya disedari serius setelah beliau menamatkan perlumbaan dan didapati ada serpihan kayu dari trek menusuk betis kirinya sehingga tembus.

Mungkin beliau sendiri tidak menyedarinya ketika meneruskan perlumbaan kerana kandungan adrenalin yang tinggi ketika berlumba membuatkan beliau tidak merasa kesakitan ketika itu. Namun setelah semuanya tamat, kesakitan mula terasa.

Apa yang boleh diambil di sini adalah masihkah ada wira negara yang sanggup berbuat demikian? Mengetepikan kesengsaraan dan kesakitan demi mengharumkan nama negara?
Syabas kepada Azizul Hasni, anda wira sejati....

.

2 comments:

**fRy laDy** said...

ini la adiwira sebenar..
org ganu mmg gini..ki3
(tetibe) ;)

hijau bumi Tuhan... said...

mujur kena tang betis...kalo kna tang dada ke, muka ke...mybe badan berbasikal dunia dh kena pikir material lain yg sesuai utk gantikan penggunaan kayu kt velodrome ni...