Wednesday, August 10, 2011

BARU, YANG PERTAMA KALI...

Tahun ini banyak yang baru dan pertama kali aku tempuhi. Bermula dari kehidupan aku yang disinari cahaya seorang peneman hidup bergelar isteri dan aku bergelar suami. Tak disangka-sangka, macam satu mimpi. Banyak yang aku perlu pelajari dalam menempuhi alam kehidupan yang baru ini. Apa yang penting? SABAR... alhamdulillah aku dapat tempuhi setakat ini dan berharap ianya berpanjangan hingga akhir hayat...

Julai lepas aku ke Miri, bercuti bersama si isteri tercinta. Berpijak sahaja di Bumi Kenyalang, si dia mula rasa tak selesa, tak berapa sihat. Bila naik kereta, tengok je jalan raya, pening. Asal tgk jalan raya, pening. Nasi dah tak boleh nak masuk, kalau masuk jugak mestii keluar balik. Tetiba plak tak suka makan ayam. Lein macam terdetik dihati. Bercerita kepada Apiz, 'dah ada la tuh' katanya...
Balik daripada Miri, aku terus bergegas ke Tasik Chenderoh, Perak meninggal si isteri yang tak berapa nak sihat kerana ada program di sana. 22 Julai 2011, 4.30pg, aku terima panggilan dari isteriku mengatakan dia positif. Dalam mamai-mamai aku tak terjawab apa.
Paginya baru aku terasa macam tak percaya, namun syukur di atas anugerahNya. Pertama kali aku akan bergelar seorang bapa, Insyaallah...

Tahun ini juga merupakan tahun pertama aku berpuasa bersama si isteri. Namun si dia tak terlayan dek kerana kurang sihat dan loya (biasala, mengandung). Aku yang telah biasa dengan kerja-kerja dapur dan memasak, kekadang menyediakan hidangan untuk kami. Kadang-kadang tu beli kat bazaar Ramadhan gak....

Moga isteriku sihat dan selamat melahirkan generasi FOO yang ke 3...Insyaallah.....
.

3 comments:

yy said...

tahniah yasir.. hehe..

Cik Fiqa said...

tahniah abg yasir. semoga selamat semua ye ;)

YaYa said...

tahniah abg yasir....