Thursday, January 12, 2012

KERETA MEWAH DAN BESAR...


Pernah tak ketika anda berada di dalam kesesakan lalu-lintas kemudian ada sebuah kereta yang datang dari sebelah kiri (laluan kecemasan), dengan tiba-tiba menyusur masuk ke laluan dihadapan anda tanpa menyalakan lampu isyarat belok?



Pernah tak ketika anda tengah memandu laju di lorong kanan, tetiba ada kenderaan turut sama hendak memotong kereta dihadapannya dan terus masuk ke lane anda tanpa memberi apa-apa lampu isyarat?

Pernah tak ketika anda memandu di jalan yang lurus, dengan tetiba kenderaan dihadapan anda membelok ke kiri atau ke kanan simpang tanpa bagi lampu signal?



Pernah tak anda sedang menunggu keluar dari simpang, pada ketika itu hanya ada satu sahaja kenderaan yang perlu anda tunggu, kemudian setelah hampir kenderaan itu dengan kenderaan anda , kenderaan tersebut terus memasuki simpang yang sedang anda tunggu lama tanpa bagi signal langsung?

Sama ada perasan atau tidak, kebanyakan yang berlaku di atas pasti melibatkan kenderaan MEWAH dan BESAR... Kekadang saya terfikir, kereta depa ni tak dak lampu signal ka?Mentang-mentang kereta depa besaq dan mewah, depa boleh buat sesuka hati? Mungkin depa ingat tak dak orang yang berani nak langgar atau marah. Kalau ada yang langgar, jenoh jugak nak kena ganti. Bukannya kereta kancil... tapi, BMW, Merc, Camry dll... sebab tu depa ingat depa kebal kut.... Tapi kalau ngan aku, Sori......

p/s:What Say U?
.

2 comments:

mar yanie said...

ye! aku sgt setuju..dah ade kete mewah, belagak nk bawak laju le. maybe klu bg signal, jatuh standard kot.mcm org mula2 belajar je yg baru dapat P. Huh..selalu je jadi mcm ni.. klu ape2 berlaku, kete kecik jugak la yg di persalahkan. org ramai pun akan kesian kan kete mewah berbanding kete kecik klu ape2 jadi..sobs

Major Raidenovich said...

skarang ni kereta tak besar pun sama jugak.dari kancil sampai la lori 1 tan pun ada.naya sungguh.peronda lebuhraya nampak baru diorang kecut teloq.
Btw,bang saya pinjam gambar paling atas tu.:)