Sunday, November 18, 2012

"TAK PER, SAYA TUNGGU SINI"

Lagi cerita dari adikku Ipah...

Satu hari di dalam labour room di Kuantan, ipah and the geng sedang attend seorang wanita yang bakal melahirkan seorang anak sulung mereka. Bersama si Isteri, Suami menjadi peneman setia. Namun yang peliknya, si suami enggan berada di sisi si isteri untk memberi semangat dan memegang tangan isterinya. Malah sengaja memerhatikan si isteri cuba untuk "meneran" kandungan dari sudut pandang yang boleh jelas nampak kandungan yang akan keluar. Ipah cuba memanggil si suami sekali lagi untuk berada di sisi si isteri, namun ditolaknya secara baik. "tak per, saya tunggu sini, cik buat jer". Ipah and the geng kehairanan. Semua jururawat yang terlibat mengarahkan si isteri untuk meneran, agak sedikit hingaq dalam bilik tersebut. 


Selepas beberapa ketika, maka terkeluarlah kepala bayi dari "pintu"nya. Dengan tak semena-mena si suami dengan lantang melaungkan azan sekuat-kuatnya. Bergema seluruh bilik itu dengan laungan azan si suami tadi. Ipah and the geng terkelu lidah tak terkata. Bulu roma masing-masing tegak berdiri, terasa seram sejuk. Dalam hati, Ipah terdetik, "patutla tak mau dok kat bini dia, nnt dia tak nampak anaknya keluar, dan senang untuk dia nak azan, nak bagi anaknya dengar ALLAH sebagai perkataan pertama setelah mula-mula keluar ke alam dunia. Dah standby rupanya."

Aku yang mendengar cerita itu pun terasa jugak bulu roma, dan terbayang kejadian itu depan mata. Mungkin selepas ini aku pun akan cuba untuk berbuat demikian. Insyaallah.....
.

1 comment:

Anonymous said...

http://zianagel.webs.com/#chest-acne
ziana topical [url=http://zianagel.webs.com/#acne-no-more-review
] does ziana work [/url] ziana acne scars ziana gel side effects ziana anti aging