Monday, February 22, 2010

MY BEST FRIENDS WEDDING

Pada tanggal 14 Februari 2010, ada dua sahabat saya menamatkan zaman bujangnya. Mohamad Rafsan Saadun a.k.a. Shawn a.k.a. Hakikat Rimba dan Mohd Syarnizal Ghazali. Pengembaraan bermula dari tanggal 12 Februari 2010. Sebanyak 8 buah kereta bergerak ke Pengkalan Hulu, Perak untuk rombongan pengantin lelaki bertandang ke rumah pihak pengantin perempuan Aminah bt Ismail. Tidak banyak sangat persiapan pihak lelaki dilakukan kerana hanya bertandang. Di hari pernikahan kami beramai-ramai menuju ke Masjid Kampung Kuar Luar, sekali lafaz sahaja Shawn. Alhamdulillah... Tengahari pula kami berarak ke rumah pengantin perempuan. Disambut meriah dengan paluan kompang. Setelah selesai, kami beransur pulang. Malamnya, setelah tinggal 4 biji kereta, (yang lain dah balik) kami ke Kolam Air Panas Baling. Dulunya, saya pernah sampai ke sini semasa baru sahaja menamatkan pengajian diploma kat Arau dulu. Terkenang kembali kisah lama.
Keesokannya kami bergerak ke Pulau Pinang melalui Kulim untuk ke Majlis sahabat saya lagi seorang, iaitu Shar Si Abang Tanjung. Lebih kurang pukul 3.00 petang baru kami sampai tempat yang dituju. Kat sana pula saya berjumpa dengan rakan-rakan lain yang sama kursus dahulu. Lebih kurang pukul 4.30petang, saya dan CK terus beransur pulang ke kampung. Dah dekat.

Sampai dikampung saya disambut ibu tersayang dan telah tersedia beberapa juadah makanan. Alahai, perut pulak baru lepas diisi. Kenyang lagi. Kena tunggu malam la baru boleh refill. Keesokannya pulak, kami bertiga bersiap sedia untuk menerima kunjungan 3 buah kereta dari Penang nak singgah makan Nasi Ayam dan Laksa Mak Tam. Tunggu punya tunggu punya tunggu, pukul 5.00 petang baru sampai. Lepas makan pakat ramai-ramai ke belakang rumah saya pi bendang. Pastu ramai-ramai jadi model tangkap gambar kat sana. Rasa seronok bila ramai kawan-kawan sudi datang ke rumah. Lebih kurang pukul 8.00 malam, Mereka berangkat pulang.
Saya pulak malam tu, bersama CK dan Mak bergerak ke Kamunting untuk pergi melawat ke rumah Kakak saya sebelah cina sempena mereka menyambut perayaan Qong Xi Fat Chai. Keesokannya saya beransur pulang ke Shah Alam tapi dalam perjalanan sempat singgah di Gopeng, kononnya nak melawat rakan-rakan dan peserta Final Camp, tapi sayangnya hari tu depa semua dok tgh packing dan dismantle barang untuk pulang ke Shah Alam.
Hampir pukul 12.00 tengah malam baru saya sampai rumah. Letih jugak berjalan ni.

Tak habis di situ, perjalanan kami diteruskan lagi ke Jengka Pahang pada 19 Februari 2010, Pihak pengantin lelaki pulak. Kat sana kami check in satu malam. Keesokan paginya kami mula sibuk membuat persiapan. Dalam pukul 11.30 pagi, jemputan mula kunjung tiba, makin lama makin ramai. Saya pulak ditugaskan untuk menjemput rombongan pengantin perempuan di Jerantut. Setengah jam perjalanan dari Bandar Pusat Jengka. Ramai rakan taulan yang datang. Termasuk juga Keluarga Tiga Segi PERLU. Meriah sungguh rasanya. Hampir Pukul 4.00 petang, keadaan mula reda, tetamu yang datang semakin sikit dan sikit. dapat la hela nafas sikit. Lebih kurang pukul 9.00 malam selepas makan saya, CK, Ekin dan Sha bertolak pulang ke Shah Alam.
p/s: Selamat Pengantin Baru kepada Shawn dan Minah, Shar dan pasangan. Terima kasih kepada A.Malin, Kak Nurul, Apit, Yus, Boxer, Adam, John, Boyington, Mel, Kak Ina kerana sudi mencemar duli bertandang kerumah saya, dan kat Mak abg ucap jutaan terima kasih sebab masak sedap-sedap dan tak lupa jugak kepada CK kerana banyak tolong Mak.
.

6 comments:

PPT said...

Bro,
Patut la titi tu mendap, semua ada atas tu. Minta makcik tu panggil back-hoe atau jurutera dia betoikan semula... Apa pun terima kasih kerana menjaga Maisarah masa tu.

PPT

FoO dA fIrSt#1 said...

tapi heran, awat PPT tak join p belakang skali?

hijau bumi Tuhan... said...

nsib baik tak jadi tragedi jambatan runtuh mcm kt pusat korikulum kt pos dipang hari tu...kalo tak, mesti kontraktor jambatan blkg umah hang tu kena saman ngan JKR sbb buat jmbatan tanpa pelan dan CF, hahaha...

fuh, dh tukar gambaq bckground...dasat dasat, hehe...

FoO dA fIrSt#1 said...

geram tgk mmbr tukar. ubah angin skit

belemoih said...

yasir...kalu ppt join...titi tu terus tenggelam...confirm tuan punya titi claim yg baru..minta terus jambatan besi..

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....