Sunday, June 13, 2010

KLCC @ LCCT

Waktu Kejadian: 10.55am
Tarikh Kejadian: 8 Jun 2010
Tempat kejadian: Depan Menara Berkembar Petronas (KLCC)


Aku : Halo ini bas 7430 ka?
Driver : Ya,ya, saya sudah mau sampai, lagi lima minit saya sampai.
Aku : Ok, orite...

Selepas 5 minit...

Driver : Halo, abang, lu ada mana?
Aku : Saya ada sini kat bus stop betul-betul depan Suria KLCC.
Driver : U jalan sikit la saya ada depan KFC ni, tempat bas banyak berenti.
Aku : Ayo, u datang sini la amik orang sini. Bas boleh berenti punya...
Driver : Ayo abang, sana orang tak boleh naik, turun saja boleh. Itu hari saya sudah kena tangkap gambar. Kena saman...

Saya dah makin pelik? Masa kat situ slumber jer bas-bas lain berenti bawa naik turun penumpang....

Aku : U mana sekarang, saya pigi cari...
Driver : Depan KFC sini. U datang sini, saya tunggu...

Agak jauh jugak saya berjalan keliling KLCC, tapi bas yang dicari tak jumpa-jumpa. Semua bas yang ada kat situ saya periksa no plat. Tak nampak pulak 7430. Baju dah basah dengan peluh.

Aku : Halo kawan, u ada mana? sudah satu KLCC saya sudah pusing. Tak nampak u punya bas pun...
Driver: Saya adala sini abang. Tak pa-tak pa, nanti kejap.

Sejurus selepas saya letak telefon, Abang Yazid call.

Abg. Yazid: Sir, ko tunggu la jap sir, driver tu salah lokasi. Dia la ni bukan kat KLCC, tapi kat LCCT.
Aku : Hah, patutla saya cari tak jumpa.

Aku bersabar dalam kemarahan dan kepeluhan.....

.

2 comments:

sapphire said...

patut drebar tu cakap ade depan kfc...seingat anyah, kat klcc takde kfc yang dekat dgn jalan...haha...lcct yg ade...

yazilahyazir said...

gila jauh lcct ngan klcc...wahahahhahah