Sunday, June 20, 2010

WAH, PMC BERKEMBANG...

Hari ini saya baru saja sampai dari kampung. Jumaat lepas saya balik ke kampung kerana menerima jemputan peribadi dari bakal pengantin sendiri iaitu sahabat saya Hafizal bin Hashim yang telahpun melangsungkan majlis perkahwinannya kelmarin 19.7.2010. Tetapi hari ini di belah pihak lelaki. Dah bertambah keluarga PMC. Hafizal yang saya kenali sedari kecil adalah seorang yang agak serius, agak matang dan suka simpan. Tapi berkawan dengannya adalah sungguh bertuah. Dia juga adalah salah seorang orang yang pernah memberi dan mengajar saya sesuatu.
.
Sampai sekarang saya tak lupa, dialah orang yang pertama yang mengajar saya bawak motosikal. Berbekalkan sebuah motor cub petak plat ACG milik ayahnya, dia akan mengajak saya bersiar-siar disekitar kampung sehingga membawa ke Pekan Sungai Baru. Ada satu peristiwa di suatu petang, kami ke sekolah mengikut jalan batas tali air melalui Kampung Parit Tiga. Semasa pulang, kami lalu laluan yang sama. Semasa hendak mengambil selekoh pertama, Pizal ter"over rem"(terlebih pulas throtle). Kami hampir terhumban dalam parit. Terperosok kami berdua dalam semak di tepi parit. Tapi semasa kejadian bukannya rasa takut, tapi kami berdua tergelak bersama semasa mengangkat ACG keluar dari semak. Sampai sekarang tak ada siapa yang tahu pasal peristiwa tuh. Nasib baik la tak dak apa-apa.



Sekarang budak-budak asal PMC yang dah kawin adalah Orang Kuat, Dasa, Atan, An dan yang terbaru Pizal. Yang masih dok tunggu masa adalah Dad, Aro, Seni, Muiz, Lee Kopi, Faizul dan saya sendiri. Hahaha... Lan? No komen...
.

No comments: