Monday, August 30, 2010

555

Semenjak dua menjak ni, saya selalu buka saluran Astro 555, History Channel. Banyak cerita-cerita menarik mengenai negara dan peristiwa-peristiwa lampau ditayangkan bersempena dengan Hari Kemerdekaan yang ke-53. Antara yang menarik perhatian adalah VAT 69: Malaysia's Very Able Troopers dan juga Al-Maunah, Malaysia Weapon Heist.
.
Bila saya tonton rancangan tuh, barulah saya tahu apa itu VAT dan apa itu 69. Saya berasa bangga apabila mengetahui bahawa Malaysia mempunyai satu skuad yang amat berkebolehan dan hebat seperti VAT 69 terutama skuad yang sulung VAT 69. Mendengar pengalaman dan cerita yang disampaikan oleh bekas VAT 69, amatlah bersemangat dan teruja mendengarnya. Cerita lanjut ada di sini
.
Seperti kejadian di Bukit Jenalik juga, ianya turut melibatkan Skuad VAT 69 dan turut menunjukkan bahawa skuad ini adalah hebat.
.
Saya sememangnya meminati saluran 551 Discovery Channel, 553 National Geographic dan 555 History Channel. Ini keran saluran ini banyak informasi dan saya boleh mengetahui serta belajar apa yang baru.
.

1 comment:

Stoner said...

terima kasih kerana melanggani saluran Astro....hihihi