Thursday, January 27, 2011

"PAK CIK NI SAPA?"

Semalam malam, tengah dok relax-relax tengok tv, Adli masuk. Kemudian bergegas untuk keluar semula. Bila saya tanya, dia jawab....
"Amir accident"
Saya dan Acap terkejut. Terus membuat keputusan untuk ke hospital Klang. Sampai di sana saya tak sempat nak berjumpa. Saya tanyakan kawannya yang berada kat situ. Kata mereka Amir dah dibawa ke tempat menghala ke Ruang Utama Hospital. Saya dan Acap mengikut laluan yang sama untuk cuba mencari Amir. Kemudian saya ternampak papan tanda yang menyatakan arah ke Bilik X-Ray. Mungkin Amik kena x-ray kut. Sampai di depan bilik x-ray, ada seorang remaja macam tengah menunggu rakannya. Saya memberanikan diri untuk bertanya.
"Salam, dik, tunggu kawan ke?"
"Ha,ah" jawab budak tuh.
"Kawan nama apa?"
"Muzamir"
" Amik ek?"
"Ha'ah, pak cik ni saper?" (antara dengar tak dengar)
"Saya ni housemate dia" (dalam hati dok kata "dia panggil aku pak cik ker?")
Selepas itu Amir keluar dari bilik terlantar atas strecher. Dalam keadaan sedar tak sedar saya cuba untuk berbual dengannya. Kemudian kami membawanya ke bilik rawatan. Alhamdulillah tak ada kepatahan, mungkin ada sikit konkusi dalam kepalanya.
Masa kat luar bilik rawatan, saya bertanyakan kepada Acap.
"Hang dengaq dia panggil aku apa?"
"Pak Cik, hahahaha"
Hantu betoi, ada ka patut panggil aku pak cik. Nampak tua ka aku...???? adoiyai.....
.

4 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

mmg sah hang dh tua...hahaha

Anonymous said...

hang umur mcm dh 40..pakcik acir..

Cik Fiqa said...

pasni tak leh panggil abg yasir dah, kne panggil PAK CIK ni!

**fRy laDy** said...

pakcik2..