Tuesday, January 27, 2009

TRAINING....


Bermula hari Ahad petang yang lepas, secara solo aku memulakan langkah pertama menaiki tangga menara Fakulti Kejuruteraan Mekanikal UiTM setinggi 20 tingkat. Hari pertama, biasa la, naik pening kepala, nak tercabut kepala lutut. Satu round sudey....untuk intro saja dulu.

Esoknya pulak masa waktu pagi, dua kali jugak la, try up satu round. Nak termuntah pun ada. Masa tengah dok naik tu, teringat masa training hoki kat sekolah dulu masa nak pergi peringkat negeri. Training naik tangga jugak lah, tapi 4 tingkat jer. Walaupun 4 tingkat, kena buat 4 set, satu anak tangga pun tak leh miss kena buat bawah 15 minit. Tak lepas, kena pumping 50. Dalam 5 kali percubaan, hanya 2 kali jer yang lepas. Ada kawan sorang tu sampai termuntah hijau buat benda tu. Masa sekolah biasa la, tengah fit. masa training pun, bila jogging, selalu lebih seround atau dua dari yang lain. sekarang dah pencen.
Tujuan saya training ni pun adalah untuk ke Gunung Kinabalu. Insyallah pertengahan bulan Februari nanti.
Petang ni pun kena pi jugak ni. Mintak-mintak la tak ujan....
.
.

11 comments:

Lennyek said...

cayok-cayok!!!

jgn lupa bwk buah salak dr sabah..huhuhuuu...

h a n i said...

alhamdulillah...bertambah kempis la purut itu...hehehehe

perjalanan said...

aku cadangkan hang pikul tong gas skali...bleh jadi part time sherpa kt sana, hehe...

weh, aku nk iiikkoootttt...hua....


salam perjalanan...

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

aku cadang pulak ko bwk tong gas skali dgn ber. baru gempak beb.tp perut cover aaaaaa.....

FoO dA fIrSt#1 said...

putat, aku tak paham apa yang hg tulih. "ber" tu menatang apa?

wegreentheearth said...

ber tu dapur gas kot...
kira dia suruh hang bawak satu set...
ada tong gas mcmana nak masak kalau dapur takde kan...
hahaa...

warna warni kehidupan said...

wah pasni bile tgk babah mesti xknl..sbb dh kurus....
hehehe harap2 la....

~W.W.K~

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

apa da ber...beg lah..

FoO dA fIrSt#1 said...

hang ni putat, tak baik-baik lagi dari penyakit lama. asik salah sebut ja, dah la salah sebut salah taip pulak????

teamtact said...

Salam....

kau ni putat..... nak taip jangan la terbiri-biri, sodok dengan gajing gadah baru tau.....

freehours... said...

salam...
gud luck abg yasir foo...

;p