Friday, January 2, 2009

WARKAH MARKI (bukan nama sebenar)

Semalam merupakan hari terakhir seorang daripada penghuni rumah saya keluar dari rumah (pindah balik kampung) setelah mendapat keputusan yang kurang memberansangkan dan menyebabkan dia digugurkan dari UiTM. Marki (bukan nama sebenar) berasa sangat sedih dengan keputusan yang beliau dapat. Saya juga turut terperanjat apabila mengetahui dia digugurkan dari UiTM sedangkan melihat dari cara belajar dia boleh dianggap seorang pelajar yang bijak. Keputusan sewaktu diploma pun agak memberangsangkan. Macam tak percaya dia tak boleh skor. Mungkin tak dak rezeki kot. Sebelum meninggalkan rumah, beliau sempat meninggalkan sehelai warkah untuk tatapan kami seisi rumah. Di sini ada saya sertakan petikan dari warkah beliau.


Salam....
Terima kasih semua kerana sudi menerima aku dalam ahli rumah 311...aqu gembira abang-abang semua begitu prihatin pada diriku...Minta maaf semua buat masa sekarang aqu kerja kat kedai buku kawan aqu kat perak...Insya-Allah pada semester akan datang aqu akan kembali menjadi ahli rumah 311....

Kepada Don...
Terima kasih atas segalanya, kalau masih ingat padaku jangan lupa jempt aqu ke kenduri kawin mu... Duit berharga jangan bazir nanti lambat dapat zuriat taw...hehe...

Kepada Bro Ally...
Terima kasih atas segalanya... ada stok @#$% jangan lupa simpan untuk aqu... Sem depan aqu masuk balik taw...hehe... Diposit rm100 tu ko simpan untuk diposit sem depan aku k... Sedihlah nak tinggalkan ko yang suka wat lawak serius...

Kepada Bro Yasir...
Jaga bilik kita elok-elok...sem depan doakan aqu masuk balik k... Terima kasih kerana sudi jadi ahli bilik dengan aqu... Kenangan kita bersama takkan ku lupa...

Kepada Atok Lan...hehe...
Aqu betul-betul sedih nak tinggalkan umah nie nanti tak dapatla nak paw ko...hehe...Tq coz banyak belanja aqu... Selamat hari jadi 4/1 nie... jangan lupa aqu punya b'day 13/1 k... Kenangan kau dan aqu lepak bersama susah btl aqu nak lupakan.

Kepada Adiem...
Tq kerana sudi terima aqu jadi teman menonton cerita puaka niang rempik...walaupun ko tegas ko byk menyedarkan aqu...jangan lupa hapuskan nyamuk dalam bilik ko k...

Yang Benar,
MARKI
(bukan nama sebenar)

p/s: beberapa perkataan telah diubah bagi mengelakkan sebarang sensitiviti...hehehe...
.

4 comments:

iNsaN BiaSa said...

huhu...tiba2 terkenang zaman kampus dulu...

salam kenal kpd pemilik blog..maybe bleh bertukar link..

p/s:cam kenal pn de pemilik blog ni..uitm arau ye??

journey quest said...

foo!!
hehehe
sabar ek..pertemuan mesti ade perpisahan......

-*EmiKo NoMiYa*- said...

best kan dapat kawan yg best...
anyah jadi takut lak masuk U..
ramai kate susah..

MuScLEgAiN said...

perjuangan hidup masih belum selesai andai ada lagi nyawa .... chewah.... mana2 pun boleh berjaya gak bro... janji kuatkan semangat jer..... aku pun merudum gak sem nie...yang penting bukan sijil tapi ourself.... mana tau besok dia jadi biliionaire.... sape tau.... bro gak senang..... hehehe..... aku pun simpati gak lah....
agi idup agi ngelaban.....
arios....