Thursday, February 19, 2009

KINABALU - PART 1

17 Februari 2009
Hari ini, dengan Shawn menghantar aku dan Mus ke LCCT dengan menggunakan van Abang Malin, PBM. Lebih kurang 500 meter ke terminal LCCT, di traffic light terakhir, "pop", tetiba van jadi slow. Alamak kabel cluth putus pulak. Terpaksala kami menahan teksi untuk bergegas ke terminal bagi mengelakkan kelewatan check-in. Tepat pukul 12.50pm, kami berlepas ke Kota Kinabalu International Airport. Tepat pukul 3.30pm kami touchdown. Alhamdulillah penerbangan kami selamat walaupun terdapat sedikit gegaran pada ketinggian 37000 kaki atas paras laut betul-betul di atas Laut China Selatan.

Setelah siap semua proses ketibaan, kami disambut oleh En. Hamid, penyewa kereta. Terus kami bergegas ke Bandar Kota Kinabalu untuk mencari tempat makan. Lapar dari pagi tak makan.

Seterusnya kami pergi la reccea tempat nak tido. Kat sini pukul 6.00pm dah gelap, lebih kurang pukul 7.00pm di Semenanjung. Pusing-punya-pusing, dapat la kami di menginap di Borneo Backpapckers, yang paling murah RM20/night siap dapat breakfast lagi. Dalam bilik yang sama ada backpapckers dari negara lain. Ada seorang mamat ni asal dari Portugal. Namanya LUKE. Tengah belajar dalam bidang perguruan. Umur 29 tahun. Ada lagi dua orang backpackers yang sebilik, tapi tak sempat beramah mesra, depa pagi-pagi dah hilang.

Pada malamnya pulak, aku dan Mus pergi reccea jalan sekitar Kota Kinabalu. Kebetulan malam tu, Abang ipar Mus ada di KK. Pi la jumpa dia sat. Pastu kami balik ke penginapan.

Itu sahaja untuk 17 hb Februari 2009 hari pertama di Sabah..

1 comment:

wegreentheearth said...

hang tak cite lagi pasai outdoor gear tue...
kan jadi 1st day...