Wednesday, January 5, 2011

GATHERING 1001 AL-KISAH...

29 Disember 2010 - 1 Januari 2011 aku ke PD dan Melaka. Ada gathering family kedua aku , PERLU. Gathering kali ini adalah gathering yang paling grand pernah aku hadir. Tapi ramai jugak yang tak dapat hadir. Sampaikan ada yang call dari ujung tanah nangis2 tak dapat nak ikut... hehehe.... Kat PD rutinnya, bangun pagi sarapan, swimmig pool, volleyball. Petang, makan tengahari volleyball, swimming pool, lajak sikit ada beach games. Kira fun and leisure gak la. Dah nama pun gathering bukannya team building. Memang best.

Tambah pulak malam pertama ada final kedua Piala Suzuki AFF Malaysia - Indonesia. Gamat suasana meraikan kejayaan pasukan negara menjuarai kejohanan tersebut. Malam kedua dengan sessi makan malam dan karaoke. Tapi yang terkejutnya, ada ka patut backdrop pakai nama aku. Patut tanya la nak letak apa. Dah macam majlis nak rai diri aku plak. Tapi suasana tetap fun, masing-masing nak test bakat sampai ke tengah malam.

Esoknya pulak kami bertolak ke A Famosa Resort, Melaka. Time tu dah ada yang balik, dan ada pula yang datang. Malamnya pi layan Carnival Show kat Koboi Town. Mula-mula layan dengan persembahan Red Indian Main Api, lepas tuh perarakan dan kemudian letusan bunga api. Tapi nak dijadikan cerita, suatu kejadian yang tak diingini berlaku. Bikin Spoiled ja orang nak happy-happy. Mood nak tgk bunga api tahun baru terus hilang. Boleh saman tuh....


Esok pagi pulak kami bergegas ke Safari. Layan 2 - 3 show. Petang mandi waterworld. Dah lama taram.... Kali kedua p baru dapat mandi. Program berganjak sampai ke malam. Layan ikan bakaq pulak kat Umbai. Memang sedap.... Pastu ada la sikit majlis ringkas meraikan 5 alumni punya besday. 1 kek kongsi 5. Sharing is caring... yang tak tahan sekali, yang beli kek tu rupanya beli untuk diri sendiri. hahaha... Dia pun tak tau... aku pun tak tau, semua pun tak tau.... Alhamdulillah program dan majlis berjalan lancar dan menjelang 12 tengah malam kami pun berangkat pulang.

Terima kasih kepada semua yang terlibat. Kepada pihak pengurusan tahniah kerana berjaya merancang dan menjalankan program ini. Namun ada aspek-aspek pengurusan yang perlu diperbaiki. Manusia tak sempurna.




P/S: Selamat menyambut hari lahir kepada yang diraikan... Kak Nurul, Kak Ema, Itik, Ayu dan Atiq.... Moga Panjang umor, murah rezeki dan bahagia hingga ke akhir hayat....
.

5 comments:

Lennyek said...

Dah nama pun gathering bukannya gathering..apa mksudnya???

FoO dA fIrSt#1 said...

alamak, dah dibetulkan. nak tulis team building sebenarnya...

nurul said...

tq kpd semua yg menjayakan...

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

Gambar aku takda..

hijau bumi Tuhan... said...

tq to de organizer...mmg grand kali ni...kalo ramai lg yg bleh dtg, msti lg best...serius enjoy...luv u all...