Sunday, April 19, 2009

UPIN DAN IPIN

"Assalamualaikum, atuk, oh atuk"

"Waalaikumsalam..."

"Alamak, upin ipin pun naik lif la...."


Dengan muka tak bersalah, aku buat tak tahu saja. Terkantoi pulak bunyi mesej macam tu... Dah la yang jawab salam tu perempuan. Yang tegur Upin Ipin tu ada sorang apek cina. Mula-mula tak perasan, bila keluar baru tau. Terkejut jugak, ada juga bangsa lain yang layan cerita macam tuh. Tua pulak tuh.


Tapi cerita Upin Ipin ni memang sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat kerana ianya penuh dengan nasihat dan tauladan. Kalau sesape yang nak tengok boleh la download kat website Upin Ipin. Filem pun dah keluar. Mesti tonton.
.

1 comment:

perjalanan said...

btol, btol, btol...


salam perjalanan...