Wednesday, May 6, 2009

LEARNING BY EXPERIENCE

Semasa di Tioman, sempat saya bersembang dengan beberapa orang senior persatuan PERLU. Mendengar pengalaman bekerja masing-masing. Dalam pada itu, terdapat beberapa cerita yang dapat menarik perhatian dan ianya ada berkaitan semasa bepersatuan dulu. Saya selaku ahli PERLU yang pernah merasai TOT dan pelbagai aktiviti yang pernah diadakan, kebanyakkannya memang berguna semasa di alam pekerjaan.
Salah satu yang boleh dijadikan contoh adalah apabila setelah saya mendengar cerita daripada pemilik Dari Ujung Tanah berkenaan dengan pengalaman bekerja beliau, memang berguna sesi "Pertahankan" (bagi sesiapa yang ingat). Mungkin pada awalnya kami dan saya sendiri yang mengikuti TOT merasakan benda itu tidak berfaedah. Tetapi, apabila difikirkan kembali setelah mengalami beberapa peristiwa ianya amat berguna.
Saya cukup teruja apabila mendengar beliau bercerita. Kebanyakan daripadanya menambat hati dan menarik perhatian. Setiap kali mendengar ceritanya, saya sering tersenyum kerana, satu, Kak Sheila nampak comey bila bercerita. Kedua, beliau bersungguh-sungguh bercerita. Yang ketiga, dia garang, hahahaha...
.

3 comments:

Lennyek said...

betul tu bbh..kalo k.shila bcerite...mmg sonok tengok..lom lg dengar die bka mulut..alalalalalaa...comel je suara..tapi..bile die mengaum..makaih..sume PLANET!!

hijau bumi Tuhan... said...

k. shila menari banana lg best, hehe...


salam perjalanan...

yazilahyazir said...

pisang....
hahahhahahah