Tuesday, June 9, 2009

PANGGILAN PULAU...

Pada 29 Mei - 2 Jun 2009, saya dan Team TACT telah ke Pulau Pangkor untuk mengendalikan program Semangat Sepasukan Atlit Olahraga SSBJ. First Team (saya, Shawn, Angah dan Kak Sheila) tiba awal sehari di sana. Kali ini adalah kali kelima saya sampai di Pulau Pangkor dan baru kali ini saya tahu asal usul nama pulau ini. Ianya apabila saya ternampak satu bangunan yang tertulis nama "CHEE PANG KHOR". Kemudian saya terfikir. Owh, patutla.....Selain itu, inilah juga pertama kali bagi saya pusing satu Pulau Pangkor (darat). Sebelum ni hanya sampai Teluk Nipah, Pasir Bogak, Teluk Segadas dan Kota Belanda.



Keesokkan harinya group sampai. Kami dah aturkan segala aktiviti untuk group ini sehingga hari keempat. Pelbagai aktiviti yang dapat dilakukan antaranya Abseiling, Kayak, Explorace, War Game, Night Walk, Swot, dan banyak lagi. Alhamdulillah, group kali ini tak macam group yang sebelumnya dari SSBJ. Group kali ini lebih berdisiplin dan menepati masa. Agak terkejut jugak kami bila mendapati mereka amat berbeza dari group yang pernah kami bawa semasa di Janda Baik dulu (Atlit Badminton). Langsung tidak pernah terlewat apabila kami mengeluarkan arahan untuk berkumpul dan membuat aktiviti. Kalaulah sifat seperti ini ada pada semua atlit, sukan kita sudah pasti akan lebih berjaya.


P/S: Majulah Sukan Untuk Negara......

No comments: