Thursday, August 13, 2009

MATSUSHITA...

Salam...
Semalam selepas kelas Bubble Maker saya menerima panggilan dari bekas Presiden Pertama PERLU UiTM. Beliau memberitahu bahawa dia memerlukan pertolongan untuk handle management games untuk pemain-peman sepak takraw Sime Darby di Kompleks Sukan Matsushita, Seksyen 21. Saya ditemani Farah (student praktikal) pun pergi ke sana pada pukul 1.30 petang. Yang best tu, ada 4 orang pemain dari Thailand. Selamatlah dalam 4 orang tu ada seorang yang paham bahasa Inggeris. Kalau tak "sawadikap" ngan "kapkunkap" ja yang aku sebut. Alhamdulillah semua pemain tersebut dapat mengikut rahan dan enjoy dengan aktiviti yang saya handle. Mengikut kata Abg Adabi, mereka semua baru kenal tak sampai 24 jam lagi. Tapi selepas beberapa aktiviti dilakukan, mereka semua nampak lebih mesra dan ramah sesama sendiri apabila memperkatakan semula tingkah laku dan perkara yang berlaku semasa melakukan aktiviti. Yang paling saya respect adalah pemain dari Thailand. Ketika melakukan aktiviti Trust Circle dan Trust Fall (uji kepercayaan terhadap rakan-rakan) mereka dengan yakin menjatuhkan diri dan percaya bahawa rakan mereka akan menyambut walaupun baru saja berkenalan. Bukan saya nak merendahkan pemain tempatan, tetapi sikap percaya pada rakan agak kurang berbanding dari pemain Thailand. Setelah pukul 4, saya menamatkan aktiviti bersama mereka.




..



No comments: