Monday, June 28, 2010

BILA KITA DAH BERHATI-HATI....

Malam selepas saya pulang dari kampung, CK call saya dan menyatakan yang adik lelakinya Iwan baru lepas terlibat dengan satu kemalangan di Sabak Bernam. Ya Allah, terkejut saya seketika. Mengikut apa yang disampaikan oleh adik perempuannya Izan kepada CK, Iwan berada di dalam keadaan yang agak teruk. Istighfar di dalam hati. Saya cuba untuk menenangkan CK dengan kata-kata. Hanya itu yang termampu.


Mengikut maklumat yang diterima, kemalangan berlaku di satu simpang traffic light berhampiran rumah Nyaienya di Sabak Bernam. Yang melanggar pula mengaku salah kerana melanggar lampu merah. Itulah dia, bila kita dah berhati-hati, orang lain pula tidak.


Iwan dikatakan dipindah dari Hospital Sabak Bernam ke Hospital Tunku Ampuan Rahimah, Kelang. Agak-agaknya dalam pukul 1.00 pagi baru sampai.

Sayangnya, mulai dari hari Isnin hingga Ahad saya tidak berada di Shah Alam kerana saya ke Janda Baik dan Bentong. Terasa ralat bila tak dapat melawati beliau di hospital. Cuma dapat update dari CK melalui SMS. Nak call, kat sana tak der line.
Kepada keluarga CK, semoga bersabar dan redha dengan ujian yang diberikan oleh-Nya. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian. Kepada Iwan, semoga cepat sembuh. Amin...
p/s: Berhati-hati dijalan raya, kelajuan membawa padah. Patuhi had laju. Merah tanda berhenti.
.

2 comments:

ck said...

xpe semalm kan dah g melawat thanks..hari ni iwan boleh keluar kul 2ptg. setelah 10 hari di hospital

Lennyek said...

Semoga cepat sembuh..