Tuesday, July 22, 2008

ABSEIL MENARA

Salam kepada semua pengunjung Rembang Waktu. Agak lama tak berblog. Hari ini saya telah menghadiri kelas praktikal Degree in Sport Management Minor A (Part 3) bagi kelas abseiling di Menara Fakulti Kejuruteraan Mekanikal. Seawal 8.15 pagi saya sampai di menara berkenaan. Sampai-sampai saja para pelajar degree sedang sibuk memasang tali untuk aktiviti abseiling. Alhamdulillah, bagi pelajar yang juga instruktur PERLU yang datang pada hari ahad yang lalu dapat mengaplikasikan kembali apa yang telah dipelajari Cuma rintangannya adalah tempat penurunan lebih tinggi. Saya rasa bangga apabila melihat pelajar yang juga instruktur PERLU seperti Syam, Amir dan juga Ayu mengajar rakan kelas yang lain untuk membuat ikatan. Inilah yang kita mahu, aplikasikan apa yang dipelajari. Setelah siap pemasangan tali, aktiviti tertangguh sebentar kerana hujan.

Setelah beberapa lama, aktiviti disambung semula. Dengan Wafi sebagai pelajar pertama yang turun, aktiviti berakhir tanpa sebarang masalah. Kelas tersebut juga agak meriah apabila ada beberapa individu yang datang melihat aktiviti tersebut antaranya Abang Mazlin, Shawn, Mustakim, Abang Ijam, Pelajar Diploma Part 3 (Batch Kenyir 3rd), Pelajar Diploma Part (Bakal Batch Kenyir 4th) dan beberapa orang pelajar Fakuti Kejuruteraan Mekanikal sendiri.



Antara peralatan yang digunakan untuk aktiviti abseiling..........



Pastikan Ikatan kuat dan betul....


Berkongsi ilmu yang ada bersama yang lain....



Dengar dan beri tumpuan bila tok guru mengajar.....



Double check peralatan adalah wajib....

1 comment:

Anonymous said...

You have to express more your opinion to attract more readers, because just a video or plain text without any personal approach is not that valuable. But it is just form my point of view