Friday, July 11, 2008

MEETING.....

(sesi pertama)

11-6-08 tepat 8.30 mlm, alhamdulillah kali ini PERLU berjaya memulakan mesyuarat pertama untuk semester baru tepat pada masanya walaupun sebahagian kecil ahli dan alumni sedikit lewat. Agak ramai ahli persatuan yang datang. Seronok tengok bila ramai. Banyak isu yang berbangkit dan terbangkit. Agenda disusun cantik, ikut flow, tahniah.

(sesi kedua)

Setelah tamat sesi pertama, ada pula sesi kedua, bersama alumni. Bukan nak melatah, tapi berpesan. Mungkin method dan cara penyampaian akan dianggap kurang bersesuaian, tapi macam kena buat jugak. Mungkin ada dikalangan ahli persatuan yang tak sedar dan nampak, kami alumni datang tanpa segan untuk menyedarkan. Kami tak pernah sempurna, kami tak pernah gah, kami tak pernah cukup ilmu di dada, tapi atas dasar ‘SAYANG’, tanpa rasa segan cuba datang unuk membantu. Saya sendiri tidak pernah melalui “ZAMAN GELAP” PERLU. Tapi bila mendengar dan banyak bertanya dari beberapa belah pihak mengenai sejarah persatuan, ianya saya anggap sebagai satu teladan dan amik pengajaran. Saya dalam PERLU pun tak lama. Tapi banyak terhutang budi dan ilmu kepada PERLU. Rasa sayang macam dah 10 tahun bersama.... Jika semua ahli sekarang ada rasa yang macam saya rasa, mungkin tindakan yang sama akan di ambil. Bagi saya, lebih baik mencegah dari mengubati. Jangan kesilapan yang lama berulang.

“BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH”

“KITA BUKAN SUPERMAN, TAPI “PERLU” ITU ADALAH SUPERMAN”

* renung-renugkanlah.........

7 comments:

:p said...

assalammualaikum.....
erm...dgn cerita kwn2 mengenai perlu,sya pnah b`angpan perlu ni pembuli rakan sebaya n bukan p`bimbing rakan sebaya..
kenapa ek?
sya pernah tertnya:
"xda cara lain ke PERLU blh buat utk m`bina team builng?"
pda pandangan sya klu p`isian PERLU tidak seperti apa yg kwn saya crita tentu PERLU akan kekal sampai bila2 coz semua org suka dgn outdoor xtvt..
ini hanya pendapat klu kata2 m`lampau sya mtk maaf..

moncet said...

org yang beranggapan begitu adalah kerana nawaitunya.
jika niat sudah beranggapan begitu, itu lah yang diterima..
mulut tempayan bole ditutup,mulut manusia hummm

:p said...

assalammualaikum...
maaf moncet..
betl ape yg moncet tls 2 tpi kdg2 kita anggp lain tpi lain yg kita dpt mcm mane plak citenye?
mcm kwn2 sya yg b`anggapan akan pgi ke camp yg gempak tpi dgan cite yg sya dgar mcm tak brapa nk gempak...
pernah ke PERLU cite blik ape faedahnye PERLU buat mcm ni??
tpi pape pn sya pnh pgi camp yg dibantu oleh ahli2 PERLU memg penat n agak gempak la...tpi best.....

Anonymous said...

salam :p ,
kepada mereka yg xbersetuju dgn care 2 PERLU rasenye xperlulah berekreasi..anonymous fhm ape yg PERLU ingin kn..PERLU xmahu product yg keluar dr FSR,UiTM terdiri dr penggerak rekreasi yg memberi ajaran sesat..jd dgn mase yg singkat PERLU cuba upload input supaya kekal dlm igtan mane yg betul dan mane yg salah..sdhkah anda lalui camp tersebut..jika sdh bolehkah anda beri perbezaan camp anjuran luar dan PERLU..jelaskn sekali tujuannya..keikhlasan PERLU dlm memberi ilmu kpd sesiapa shj xkira ahli ataupon bkn ahli..yg penting input yg diberi tdk disalah guna..tetapi harus di igt..xsume ahli & alumni PERLU bersifat agressif..dekati mereka pasti anda dpt jwpn nya..

moncet said...

gempak?
apa yang dimaksudkan dengan gempak..
maaf di sini andai apa yang di anggap gempak itu tidak segempak yang disangka..
tapi adakah anda faham??
leisure dan education..
niat yg utama..
kalau setakat nak pergi berseronok..anytime bole pegi..
bila jiwa disemai dengan perasaan negatif,negatif lah selamanya.harap tidak begitu..

FoO dA fIrSt#1 said...

pengumuman...

sewaan laman perbahasan sudah bertukar dari ANDAI KU TAHU ke REMBANG WAKTU.

panas-panas....

tak pe, blog adalah tempat diskusi...

teruskan wahai para sahabat, teruskan....

moncet said...

ang delete komen sapa tuh?