Wednesday, July 16, 2008

PEMBAWA VIRUS.......

“Ko batuk ke Yasir, kak Liza ada ubat. Nak?” tegur kak Liza Masa kat rumah En Hisyam semalam.

Sejak beberapa hari yang lalu, saya telah diserang selsema dan batuk teruk. Ramai kawan-kawan yang tegur bila saya batuk teruk. Sekarang, dua tiga rakan dah berjangkit. Kepada kawan-kawan, saya mintak maaf, tiadak ku minta dapat selsema, tidak ku minta ia berjangkit.

Saya macam biasa memang susah nak makan ubat. Kecuali ubat, cair. Semalam saya pergi kerumah En Hisyam, Kak Liza tegur bila saya batuk lalu menawarkan ubat batuk yang dia ada. Alhamdulillah, walaupun ubat tu agak pahit sedikit dan mengantuk, pagi tadi saya agak kurang batuk. Terima Kasih kak Liza.

Mintak-mintak saya cepat baik…..

Amin…….

8 comments:

Penjengok-Penjengok Tegar said...

Rembang Waktu,
Banyak cara lagi yang Tuan boleh gunakan selain melalui mulut untuk mengambil ubat. Rasanya Tuan sendiri tahu beberapa kaedah yang boleh diguna pakai.
Jagalah kesihatan tu sama kawan...

Cheers.....

HiCMat said...

Terkejut jugak saya, first aider PERLU takut makan ubat.

Anonymous said...

Ubat adalah ikhtiar untuk sembuh, tapi yang menyembuhkan ialah Allah S.W.T jua. Jaga lah kesihatan anda kerana intro camp sudah hampir tiba.

hari-hari adalah Zikrullah
-afi-

moncet said...

yeah..
kurang kan hisap rokok..
berhenti terus...

FoO dA fIrSt#1 said...

memang dari kecik tak suka makan ubat.

rokok otw nak berenti....

myre said...

haah...ubt pun tkt ker nak mkn?btl ckp diorg bhenti la hisap rkok tu...

:p said...

oooooo...
takot ubt...
mcm bdk kichik..

Anonymous said...

i dont like mkn ubat gak...liat gler klu nk mkn...skang ni tgh demam selsema+batuk2 terukpun still xmkn ubat lg.sampai dh kena marah ..huhu bukan takut tp malas..sebab dulu penah imun dh ngn ubat sekejap...huhhuuhuuu....ubat ohh ubat...
alhamdulilah awk dh ok...

ayScha