Monday, July 28, 2008

BERANAK LAGI.....................



“Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim, saya dengan ini mengesahkan 3 orang dari INSTEDT iaitu Wan, Che Adzly dan Syamila sebagai Sahabat PERLU dan 5 orang dari UiTM iaitu Aisyah, Hajar, Sofwan, Dayah dan Atiqah sebagai Instruktur PERLU dengan secara rasmi”

Demikianlah kata-kata yang keluar daripada mulut Presiden PERLU UiTM, Shariman, selepas istiadat perlantikan instruktur PERLU yang baru. Selamat datang diucapkan. Selamat datang ke satu keluarga yang sangat disayangi.

Setelah 3 hari 2 malam menjalani kelas dan aktiviti TOT, kesemua berjaya menamatkan kursus walaupun terdapat satu kejadian yang tidak diningini berlaku. Mungkin ramai yang pelik kenapa 8 sahaja yang diisyhtiharkan? Padahal sepatutnya 9? Nak tahu boleh rujuk PPT. Kepada instruktur yang baru, saya sebagai yang lama ingin berpesan, ingat pesanan yang disampaikan oleh En. Hisyam semasa beliau menyampaikan ucapan semasa sebelum istiadat. “Jangan terasa terlalu besar setelah memakai baju tertulis instruktur, kita manusia, apa-apa boleh jadi. Kita juga perlu mendalami ilmu yang lebih, jangan lupa pelajaran. Sebagai instruktur, kita perlu membantu adik-adik kita yang memerlukan. 3 hari 2 malam tidak cukup untuk mempelajari semua. Yang lain atas daya usaha kita sendiri. Joinlah mana-mana aktiviti, dah dapat, balik, duduk, dan kongsi ramai-ramai” itulah petikan yang sempat saya tangkap ketika beliau menyampaikan ucapan.

Samalah juga apa yang saya katakan, tempoh TOT tak cukup untuk kita penuhkan ilmu di dada. Kita sebagai instruktur perlu mempunyai inisiatif sendiri. Tak perlu menunggu, kta mesti mencari.

Saya berharap agar kemunculan muka-muka baru dapat memantapkan dan memajukan lagi PERLU ke arah yang lebih baik dan berkualiti.

Hidup PERLU.

Sayang semua…….

3 comments:

Anonymous said...

salam..
betul3 T.O.T 3 hari tak cukup untuk menimba ilmu..harap2 apa yg saya pelajari di T.O.T merupakan langkah kedua dah semua kakak dan abang2 sy akan terus mengajar sy di masa depan...

_F.@.R.@.H.@.L.!.N.@_ said...

bleh wat lg tot..??nk join sgt2...arituh da game so xdpt pg tot...sdehnya xdpt jd sbhgian dr team...hehehe...

keLaPe daN orKiD..... said...

hehe abg yasir trimas datang tengok el....hehehee xley luper r peristiwa yang malam 2...kui3