Sunday, October 26, 2008

BERSATU JUA AKHIRNYA….





Hari ini, sahabat saya semasa belajar dahulu, Mohd Zuraidi bin Abdul Rahim a.k.a. Edy dan Norhayati binti Hussin a.k.a. Yati telah selamat diijab kabulkan. Mereka adalah salah satu pasangan yang telah saya satukan hingga ke jinjang pelamin… chewah, satukan tu.....


Mempelai berarak dan sanding.....




Ceritanya begini, Edy ni roommate saya semasa saya belajar diploma di UiTM Arau dahulu. Kami sebilik dari part 1 hingga part 4. Semasa semester pertama, saya ada rapat dengan seorang pelajar perempuan sefakulti, Diana Roschinda bt Sohibol Fadhilah a.k.a. Didi. Dia ni duduk sebilik dengan si Yati. Saya ni selalu keluar pergi kelas dan melepak kat Mushroom (budak UiTM Arau mesti tau tempat ni).



Rakan Teruna.....



Rakan Dara....


Satu hari, masa lepas kelas saya, Edy, Didi dan Yati lepak minum sekali. Mungkin masa tu bila mereka berdua bertentang mata, hati terpaut. Bila balik bilik, ada la dok tanya sikit pasal Yati. berkenan la tu... Si Yati pulak selepas beberapa kali bersua dan sedikit demi sedikit mengenali, si Yati ni suka dok layan radio saluran THR. Masa tu THR selalu memutarkan lagu Hindustan. Si Edy ni memang minat lagu Hindustan, biasala orang Penang. Yang si Didi ni dah pelik, tak pernah-pernah tengok si Yati ni dok layan Hindustan. Mungkin terikut ngan si Edy. Adalah satu hari tu, Edy demam dan batuk-batuk, si Yati sanggup pergi kedai beli asam jawa dan buatkan air asam jawa untuk ubatkan batuk Edy. Selepas itu, diam tak diam dah jadi pasangan merpati dua sejoli, Alhamdulillah, sampai ke jinjang pelamin.


Hari ini jugak secara tak langsung, majlis perkahwinan Edy dan Yati menjadi majlis reunion secara tak rasmi untuk bebudak First Batch FSR UiTM Arau.. Ramai yang datang. Tapi tak semua ada, Bila dah bersua muka, riuh-rendah jadinya…



Rakan-rakan......


Jejaka Idaman dengan Tok Janggut......



Macam tak sabar jer kawan?????????

Apa-apa pun saya ingin mengucapkan selamat pengantin baru kepada kedua sahabat saya Edy dan Yati. Semoga berbahagia selalu. Panjang umur, murah rezeki dan berkekalan hingga hujung nyawa….


..

video

10 comments:

atiQuepinky said...

pasneyh turn sape?
huhuhuu

tehah said...

erm ble pulok turn en yasir koya nie?x sabar nie teha nk mkn nasi minyak nie..cincin pn dah de ganti...hehheheheheheh

perjalanan said...

smoga bahgia dan kekal ke akhir hayat...
slmt pngantin baru...
edy & yati...


salam perjalanan...

aboy said...

Alhamdulillah..=)

Nur Hanum said...

ble pulah bro yasir nak naik plamin nie..calon kan dh ada..
xsaba nak nakn nasi minyak..
jgn lupe jmpt eh..

FoO dA fIrSt#1 said...

calon? sapa? mana ada...
sumpah tak der....

NamaSayaAndika said...

Woi aku x tahu menahu pun edy kawin.. Haram jadah x jemput aku.. Kurang ajaq.. Nak kena sumpah hingga ke akhir hayat kot....

k.imayo said...

hai..yasir..ingat kat akak?? suke tengok ngambo kawen 2!!segak !!tapi lagi suke klu tengok awok yang jadi ngantin 2..hukhuk

FoO dA fIrSt#1 said...

k.imayo,
mana leh tak ingat...
saya tak tak jodoh lagi...
nak buat macam mana...

tehah said...

cepat la cari aweks...dah x sabar nk tgk en yasir koya naaik pelamin nie..hehehehe