Monday, October 20, 2008

MENYINGKAP KENANGAN LALU.


Semasa saya bertandang ke Kelantan sempena majlis pernikahan adik saya, Pak Uda sempat menceritakan kembali kenangan lama dan salasilah keluarga kepada kami. Beliau mengeluarkan semua gambar-gambar lama yang tak pernah kami lihat sebelum ini. Rasa seronok bila tahu asal usul dan cerita lama. Ada yang pahit, ada yang manis, ada yang boleh membuatkan kami pecah perut ketawa sakan. Mana taknyer, bila dah lihat gambar orang dulu-dulu punya posing, fesyen, dan suasana. Siap gambar hitam putih lagi. Disini ada saya kepilkan beberapa gambar untuk tatapan semua….

PAKAT KERUMUN TENGOK GAMBAR DAN DENGAR CERITA

PAK UDA POSING MACHO


ARWAH NENEK, CHE BT MAT HASSAN

MAK SEDANG MENYUAP ADIK, SYARIFAH....


ARWAH PAPA SEMASA DIAKAD NIKAH OLEH ARWAH TOK WAN SENDIRI



AKU DAN SEPUPU SEPAPAT AKU



JAMALIAH BT OMAR


NOR BAHARI BIN OMAR (PAK UDA)

*P/S: KALAU TIADA YANG DAHULU, MAKA TIADA YANG SEKARANG....

9 comments:

Penjengok-Penjengok Tegar said...

Kenangan Putu Kacang Ibunda Yasir adalah yang terbaik PPT penah rasa setakat nie...
Terima kasih...

Cheers...

Tropic Puppet said...

diangkat nikah ke diakad nikah?

[moncet] said...

hehehe...
diangkat..

weh ang ada sedara kat kelantan ka?
kan aku dah ckp..
pasnih ang balik kelantan

tehah said...

adik dah kawin abg nyer ble nk kawin?huhuhuhu....

kawin jgn lupa ajk teha....
en.yasir foo koya

nomiey 08 said...

tak pi singgah umah teha dulu ke huhuhuhu..

FoO dA fIrSt#1 said...

PPT,
terima kasih.

TP,
silap taip.

MONCET,
memang ada, family pak uda aku.

Teha Koya,
abang tak dak calon lagi. kompom ajak.

NOMIEY,
teha koya tak pelawa.

tehah said...

hello abg yasir yg koya...klu teha ajak pn bkn nk dtg punyer...basir karen jer...hehehehe...t rayer haji dtg ar umah klu x malu...heheheheheheheheheheheh

tehah said...

nie nape x jawab soklan teha?BILE ABG YASIR NK KAWIN DAAAAAA?

nilzalone said...

huhu..nasib baik pic ku kecik jer nun di hujung sana...yasir..kan byk lg pic..letakla..n then..byk kan idea nk wat blog hr tu...punggung torchlight...ayyoo...sudah lupa ka???
huhu...