Thursday, October 23, 2008

SUDAH TIADA BEZANYA…..

Menatap kembali koleksi gambar yang ada, terberenti seketika saya pada satu gambar ni. Gambar ni dah lama, masa motor pancit dulu. Sekarang dah tiada bezanya. Perempuan pon boleh buat keje lelaki. Apa dia? Mekanik. Zaman sekarang dah banyak kerjaya yang dulunya dipelopori oleh kaum Adam A.S. dah pun mula diceburi oleh kaum Hawa seperti mekanik, pelumba, dan pembinaan. Tak kurang juga kerjaya kaum Hawa telah dikuasai oleh kaum Adam A.S. seperti memasak, fesyen dan dekorasi. Setiap insan mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Cuma terpulang kepada kita untuk menilai dan menggunakan kelebihan dan kekurangan yang ada pada diri sendiri.

Eric-Dekorasi



Jamie Rentz - Pelumba ATV

Chef Wan - Tukang Masak

Unknown - Mekanik

.
.

8 comments:

warna warni kehidupan said...

zaman dh serba moden dan canggih..apa2 pn blh jd..dh menjadi perkara biasa perempuan bt keje laki n laki bt keje perempuan...

~W.W.K~

HiCMat said...

Buat kerja takpa. Tapi jangan sampai perempuan nak jadi lelaki dan yang lelakinya pulak nak jadi perempuan. Boleh terbalik dunia dibuatnya.

FoO dA fIrSt#1 said...

setuju dengan Hicmat. mintak simpang benda-benda macam tu....

perjalanan said...

tp dh bnyk jgak yg terjadi...yg sedihnya, yg berpelajaran tnggi pun ada yg jenis mcm tu, masyallah...


salam perjalanan...

Lennyek said...

tak salah kalau perempuan nak buat ape yg lelaki boleh buat dan tak salah juga kalau lelaki buat ape yg perempuan boleh buat..

bg yg berubah fizikal,fikir2kn kemana anda kelak..

tp..ade satu bnda yg perempuan boleh buat,tapi lelaki tak boleh buat...

renung-renungkan...dan selamat beramal..


=P

perjalanan said...

laki pun bleh buat la leny...laki lg terer, pompuan bleh bg besar smpai 9 bulan je...tp laki boleh buat selama-lamanya...siap makin besar lg, hehehe...;p


salam perjalanan...

FoO dA fIrSt#1 said...

ai, lan, perli tuan punya blog nampak...

tepuk dahi mau?????

Anonymous said...

cam terasa lak org tuh yer....hhahahhaha....sape yg makan cili die yg terasa pedas... tak gitu...:-P...

s.a.s