Sunday, September 7, 2008

MALAS BERTANYA, SENDIRI YANG RUGI …….

Pagi tadi, semasa saya dalam perjalanan ke opis TEAM TACT, saya singgah sekejap di Pejabat Pos Besar Shah Alam. Tujuannya untuk menghantar salinan research saya kepada adik perempuan saya yang masih belajar di Kolej Kejururawatan Kuantan, Pahang.

“Assalamualaikum, kak, saya nak Pos Ekspress saiz A4 satu” Kakak kaunter tu pun bagi. RM 4.00 harganya. Semua ruang yang perlu diisi, saya isikan. Kemudian, saya kembalikan bungkusan itu kepada kaunter.

“Kejap Dik, barang ni berat ni, tak boleh pakai sampul ni. Kena pakai sampul yang kotak ni”. RM 7.00 kena. Dalam hati “Alamak, awatla aku tak tanya dulu tadi. Dah kena buat kerja dua kali. Dah tu plak, rugi RM 4.00”

P/S: Malu bertanya, sesat jalan, rugi masa, rugi duit, rugi tenaga……

18 comments:

aQu daN SesuAtu said...

sesat kau berjalan,
balik ke pangkal jalan,

cantik gambar....

[moncet] said...

haha..
salam t ...
ang tau x?

FoO dA fIrSt#1 said...

salam t? tau apa?

wegreentheearth said...

aku tau salam t tue aper..

aboy said...

hehehe...betul2...tapi akak tu pun salah gak sebab x tanya hang..hehe

FoO dA fIrSt#1 said...

kepada moncet dan wegreentheearth,

takkan sampai aku kena buat post merayu kat semua supaya jangan dok kenen-kenen kan aku dengan "T" kut....

aku dah malas nak layan....

agak-agak la....

wegreentheearth said...

tak perlu lah mcm tue..
mulut tempayan boleh tutup beb..
ahaks..

FoO dA fIrSt#1 said...

kalau tak leh tutup tak pa...

mintak-mintak jangan bagi Tuhan tutup selamanya sudah...
sementara masih boleh bukak ni, sebut la benda yang baik-baik...
yang tak bagi orang lain rasa len macam....

bukan nak merungut, bukan nak marah...
masing-masing dah besaq...
dah boleh pikiaq...

aQu daN SesuAtu said...

wei moncet dan wegreentheearth,
tak bai buat ornag macam tu..
cuba jadi budak baik sikit..
asyk dok nyakiti hati orng ja..

peace can war

wegreentheearth said...

aiksss...
tak bleh gurau dah ker...
oklah...
no problemo...
semua dah besar dan boleh fikirla wat mcm tue...
ingat orang lain pun boleh fikir...
semua cuma gurauan..
ahaks...

perjalanan said...

ser...
aku phm prasaan ko...layan je, dorg cuma nk gurau je tu...sbnrnye dorg tu tumpang gembira n ambik berat pasal ko...
steady bro...

w.g.t.e n moncet...
skit2 sudah, huhuhu...


salam perjalanan...

aQu daN SesuAtu said...

betul tu lan
jahat dornag tu,
kalau moncet n wegreentheearth,
nk sgat ambil berat
jaga aqu ja yang baik hati ni.
hehehehhe

perjalanan said...

ko nk buat ape boxer...
ko kan dah ada acca septriasa yg ambik berat ngan ko, hak2..


salam perjalanan...

aQu daN SesuAtu said...

begitulah lan kalau baek hati
semua orang sayang
hehehehehehe

perjalanan said...

eh eh...poyo plak mamat...
nk kena ko ni boxer...


salam perjalanan...

[moncet] said...

huhuhhuuhhuhuh..
Tak nak la aku..
ye la..
aku dah x bergurau..
nanTi ramai plak Tak suka aku
Tenkiu
=)
TaTaTiTiTuTu

teamtact said...

salam rekreasi....

kalau dah lanun tu....lanun la jugak.... tapi nasihat aku kat lanun2 yang ada, kita blajar la dari kesilapan....
tapi.....yaser ni lanun kan? hehehe

yaser....!!! "T"
yang diorang maksudkan tu ....................................... Tengku ka????
awat ser.... hang ada apa2 ka ngan tegku.... hehehe.... tengku mana? tengku johor ka,kelantan ka, TERENGGANU ka, perak ka, kedah ka... wah.... jadi sultan la hang tak lama lagi naa....

p/s : aku pun T gak.... TeamTACT hehehe....

cy_sumandak said...

salam yaser..

hahaha..ada gak dgr desas desus pasal 'T'..xpe ser..TeruskanUsaha Anda!kambatekudasai!

..a.shawn,laa ingatkan 'T' untuk tracy...hahaha..gurau ea..Go TeamTACT!!