Tuesday, September 16, 2008

TANGGUNGJAWAB


Alhamdulillah, tahun ini adalah tahun kedua aku menjalankan tanggung jawab ke atas keluargaku iaitu bayar Zakat Fitrah. Teringat lagi, masa pertama kali bayar zakat. Masa tu aku masih bekerja di Majlis Kecergasan Kebangsaan (NFC). Kat KBS ada seorang amil. Nama dia Tuan Haji Zain atau lebih senang panggil Pak Zain. Beliau agak separuh umur dan peramah orangnya. Kepadanyalah saya menunaikan zakat buat pertama kali. Agak gelabah jugak, tak penah buat. Ingatkan susah, rupa-rupanya kena lafaz saja.

Hari ini, Alhamdulillah, saya dapat menunaikan Zakat Fitrah di PKNS Shah Alam, alang-alang dah lalu masa nak ke bank. Kali kedua tak biasa dah la….

Saya bayarkan sekali untuk kami empat beranak….



p/s: ZAKAT SATU KEWAJIPAN, BERZAKATLAH…
.
.

5 comments:

ahli perlu said...

amin..
T?

FoO dA fIrSt#1 said...

sapa pulak dah ni?

perjalanan said...

haha...masak ko ser...


salam perjalanan...

Lennyek said...

hahaha...

jht gak dak2 ni mnyakat bbh..

Anonymous said...

berkhatan pun kewajipan gak....
dah berkhatan ke abg yaser kita ni... elokla kalau belum kita buat sekali sempena hari raya.....ha5....