Tuesday, September 2, 2008

NASIB BADAN…. (episod 1)

“Boy, Tolong ambik first aid box jap. Pastu hang tolong spray belakang aku”…..
Itulah ungkapan yang terkeluar dari mulut ketika menahan sakit dan meminta bantuan dari Boyington.


Serangan Pertama

Lebih kurang pukul 5.30 pagi bersamaan 31 Ogos 2008 bertempat di Latta Hammer, saya tetiba terjaga dari tidur (“terjagaku dari tidur yang lena” Gemilang, Ella) dan berasa tidak selesa dibahagian belakang. Lepas tu saya keluar dari khemah menuju ke khemah pusat untuk amik cold spray. Lepas spray still rasa sakit. Lepas tu terpaksalah saya menelan 2 biji Ponstan 500mg (pain killer) namun masih berasa sakit. Mungkin ubat tablet lambat bagi effect. Setelah itu saya kejutkan Tracy, minta tolong urut belakang. Masa tu hanya Tuhan saja yang tahu keperitan yang saya alami sehingga saya mengeluarkan air mata tahan sakit diselang-seli bunyi suara erangan menahan sakit. Naik takut Tracy dengar bila saya mengerang. Hampir satu jam, sakit yang saya alami lega. Kesian saya tengok Tracy, sambil mata terpejam dia urut saya sampai siang. Rasa terhutang budi kat Tracy. Pagi tu, Alhamdulillah, sakit tu hilang sekejap.

Serangan Kedua

Semasa di rumah Burn, tengah kawan-kawan dok sedap makan lemang, tetiba sakit tu rasa balik. Cepat-cepat saya minta kunci kereta kat Shawn nak amik cold gel nak sapu kat belakang. Lepas sapu, ada plak keta nak keluaq, kena la ubah moto-moto yang blok keta tu. Aduh sakitnya belakang.......

Serangan Ketiga

Setelah selamat sampai di rumah lebih kurang pukul 10.30 malam, saya kemaskan barang-barang yang dibawa semasa pergi ke Latta Hammer. Baju dimasukkan ke dalam bakul. Beg simpan. Pastu saya mandi. Kemudian tido. Lebih kurang pukul 12.15 pagi (1 September 2008) saya terjaga dari tidur. Alamak sakit tu datang balik. Saya keluar bilik dan minta tolong Ally, kawan serumah untuk menyapu cold gel dan urut sedikit. Alhamdulillah, setengah jam selepas urut, sakit itu hilang. Sambung tido balik.

Serangan Keempat

Lebih kurang pukul 2.30 pagi (1 September 2008) lagi sekali sakit itu menyerang. Berguling-guling saya diatas katil cari posisi tahan sakit. Tak lut jugak. Pastu turun katil, guling-guling atas lantai, pun tak jadi jugak. Akhirnya saya terpaksa telefon Shawn. Alamak tak angkat pulak. Pastu telefon John. Angkat, mintak tolong dia kejutkan Shawn. Tunggu punya tunggu tak dak respon. Rupanya John tetido balik. Pastu call Mus pulak, Alhamdulillah, Mus angkat dan kejutkan Shawn. Pukul 3.30 pagi Shawn sampai dan bawak saya ke Hospital Tunku Ampuan Rahimah. Tepat pukul 3.45 pagi saya didaftarkan ke hospital. Dua suntikan Voltaren diberikan. Air NS dimasukkan ke badan. Air kencing diambil dan diperiksa serta result mendapati saya sah kena Batu Karang. Tapi masih diperingkat awal. Terus saja saya ditahan di Wad Pembedahan 4A. Alamak, nak kena operate ka? Takut wei….


tangan kena tebuk plak.... rimas.... kena masuk air plak....

.
.
.

2 comments:

-A.N.G.A.H- said...

salam....

walaupun abang shawn tu nampak macam laser orangnye... maaf abg shawn... tapi abang shawn seorang sahabat yang baik...

gambar cucuk2 tu seram nak tengok.. ngilu nya terasa sampai skrg... selamat berpuasa... nanti jgn lupa ganti puasa tau..hehehe


salam borneo...

P.e.a.C.H said...

tp bella pn pnah kene...
dh xkesah kene cucuk g2....
hehehe...
tp abg ysaer ade tmpar bella kn mse mlm 1st kt kenyir...
ade owg bgtaw...